ဂ်ပန္ငလ်င္ႏွင့္ ဆူနာမီေဘးသင့္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ ေဟာင္ေကာင္မွ အကူအညီမ်ားကို စုေဆာင္း ေပးပို႔လ်က္ ရွိသည္။ ေဟာင္ေကာင္တြင္ ေနထုိင္သူ ဂ်ပန္မိခင္မ်ား အကူအညီျဖင့္ ေဟာင္ေကာင္ရွိ ႏုိင္ငံတကာမွ ေက်ာင္းသားမ်ားက ငလ်င္ ကူညီေရးရန္ပံုေငြေန႔ကို က်င္းပခဲ့ၾကျပီး ေက်ာင္းတြင္း ရန္ပံုေငြမ်ားကို ေကာက္ခံခဲ့ၾကသည္။
ေဟာင္ေကာင္ရွိ ၾသစေၾတးလ် ႏုိင္ငံတကာေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားက ငလ်င္ရံပံုေငြေန႔ အထိမ္းအမွတ္ အနီႏွင့္ အနက္၀တ္စံုမ်ားကို ၀တ္ဆင္ခဲ့ၾကသည္။ ဂ်ပန္ႏွင့္ နယူးဇီလန္၊ ခရိုက္စ္ခ်ာ့ခ်္ျမိဳ႕မ်ားတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ငလ်င္မွ က်န္ရစ္သူမ်ားကို ကူညီအားေပးသည့္ အထိမ္းအမွတ္ေန႔ကို က်င္းပၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ရန္ပံုေငြေကာက္ခံေနေသာ ေဟာင္ေကာင္ႏုိင္ငံတကာ ေက်ာင္းသားမ်ားေက်ာင္းသားမ်ားက အိုရီဂါမီ စကၠဴေခါက္ခ်ဳိး ငွက္ရုပ္မ်ားကို ဖန္တီးျပဳလုပ္ၾကျပီး ၁၀ ေဒၚလာစီ အလွဴေငြမ်ားကို ထည့္၀င္ၾကသည္။
ေကာင္စစ္၀င္ခ်ဳပ္မ်ားအား နယူးဇီလန္ႏွင့္ ဂ်ပန္ေက်ာင္းသားမ်ားက အကူအညီမ်ားကို ေပးအပ္ခဲ့ၾကသည္။ ေဟာင္ေကာင္ျမိဳ႕တြင္ ေရာက္ရွိေနသည့္ နယူးဇီလန္ ရက္ဘီ ေဘာလံုးအသင္းကလည္း ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ၾသစေၾတးလ် ႏုိင္ငံတကာ ေက်ာင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသား ၁၇ ဦးမွာ ဂ်ပန္အစစ္ (သို႔) ကျပားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ႏွင့္ မိသားစု၀င္မ်ားက တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္ ကူညီ ေပးခဲ့ၾကသည္။
ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံသားႏွင့္ လက္ထပ္ထားသည့္ ေရကိုမန္ဒမ္မွာ ေက်ာင္းတက္ေနသည့္ သမီး ၃ ဦးရွိသည္။ အျခားေသာ ဂ်ပန္မိခင္မ်ားႏွင့္ အတူ ရန္ပံုေငြ ရွာသည့္ေန႔တြင္ ကူညီေပးခဲ့သည္။
"အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အကူအညီ ကင္းမဲ့ေနသလိုမ်ဳိး က်မခံစားရတယ္။ ဒါနဲ႔ တစ္ခုခုလုပ္ဖို႔ကို ရွာေနတာပါ။ ေသးေသးေလးပဲျဖစ္ျဖစ္။ နည္းနည္းေလာက္ ကူညီခြင့္ပဲ ရရ။ က်မတို႔က ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြ မဟုတ္လား။ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ေနေန အတူတူ ရွိၾကရမယ္ေလ။"
ေန႔တ၀က္ အလွဴေငြ ေကာက္ခံၾကရာတြင္ ေဟာင္ေကာင္ ေဒၚလာ ၇ ေသာင္း ၈ ေထာင္ (USD 10,000) ခန္႔ ရရွိခဲ့ၾကသည္။
ဂ်ပန္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား အတြက္လည္း အဓိပၸါယ္ ျပည့္၀ေသာ အေတြ႕အၾကံဳ ရရွိခဲ့ၾကသည္။
"ေက်ာင္းကေနျပီးေတာ့ ဂ်ပန္ကို ကူညီႏုိင္ၾကလို႔ က်ေနာ္ တကယ္ပဲ ၀မ္းသာမိပါတယ္။" ဂ်ပန္ကျပား ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ဆိုသည္။
အျခားတစ္ဦးကမူ "ဟုတ္ပါတယ္။ ေငြေတြအမ်ားၾကီး ေကာက္ခံျပီး ကူညီေပးႏုိင္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ခံစားရပါတယ္။" ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
အလွဴေငြမ်ားကို တစ္ပတ္လံုးလံုး ဆက္လက္ ေကာက္ခံၾကမည္ျဖစ္သည္။
ေမာကၡႏုိင္ငံတကာသတင္း
Source: CNA/al
Tuesday, 22 March 2011 00:00
http://www.maukkha.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1484:2011-03-24-07-57-33&catid=120:2010-10-11-07-37-22&Itemid=374
No comments:
Post a Comment